Masaże

Masaż to jedna z najstarszych i najbardziej popularnych metod w fizjoterapii. Opiera się przede wszystkim na dotyku i oddziaływaniu bodźców mechanicznych na tkanki ludzkiego organizmu.

Masaż klasyczny

Rozluźnia napięte mięśnie, poprawia przepływ krwi, zwiększa elastyczność mięśni i zakres ruchomości oraz zmniejsza odczucia bólowe. Masaż klasyczny pozytywnie wpływa na samopoczucie i stan emocjonalny pacjenta, redukując stres i zwiększając wydzielanie endorfin. Ten rodzaj masażu szczególnie polecany jest dla tych osób, które chcą poprawić swoje zdrowie fizyczne lub psychiczne.

Masaż sportowy

Przyśpiesza regenerację mięśni, ścięgien i więzadeł, zmniejsza napięcie mięśniowe oraz zwiększa zakres ruchu, minimalizując ryzyko doznania kontuzji i zwiększając wydajność sportowca. Właśnie dlatego ten rodzaj masażu polecany jest przede wszystkim sportowcom oraz osobom amatorsko uprawiającym sport.

Masaż twarzy

Pobudza głębokie warstwy skóry, w tym znajdujące się pod nią mięśnie, co w widoczny sposób pomaga poprawić owal twarzy i ujędrnić skórę. W skórze twarzy, podobnie jak w skórze na innych częściach ciała, znajdują się również naczynia krwionośne. Umiejętnie wykonany masaż twarzy pobudza krążenie krwi w tym obszarze, co automatycznie skutkuje dotlenieniem skóry i poprawą jej kondycji.

Drenaż limfatyczny

Jest jednym z działań fizjoterapeutycznych. Za pomocą rąk terapeuty lub innych urządzeń do tego celu stworzonych, usprawniane jest krążenie limfy. Tym sposobem zapobiega się chorobom wynikającym z obrzęków zastoinowych, zapalnych, onkotycznych i chłonnych.

Masaż tkanek głębokich

Inaczej głęboki masaż łącznotkankowy lub masaż głęboki – jest to forma terapii tkanek miękkich, mająca na celu przywrócenie równowagi w głębszych warstwach tkanki łącznej i mięśniach poprzez likwidowanie napięć i restrykcji w układzie mięśniowo-powięziowym.