"Każdy może znaleźć chorobę, chodzi o to aby znaleźć zdrowie." A. Still

W czym mogę pomóc?

Przewlekły stres, przeciążenia fizyczne, praca w jednej pozycji, urazy, wypadki nie pozostają obojętne dla twojego organizmu. Generują napięcia i przeciążenia więzadeł, ścięgien, powięzi, mięśni, stawów, które powodują czynnościową zmianę stanu tkanek. W konsekwencji powstaje ból, który może objawiać się zarówno w kręgosłupie, stawach, ale również w narządach wewnętrznych dając obraz obiektywnych chorób organicznych.

Twój organizm długi czas może tolerować dane przeciążenia czy dolegliwości bólowe, ale pewne jest, że kiedyś powie dość. Rekcją będzie nasilenie dolegliwości, powrócą wcześniejsze bóle lub pojawią się zupełnie nowe. Problemem dzisiejszej medycyny są trudności w rozróżnieniu pomiędzy chorobą organiczną a zaburzeniem czynności, a różnicowanie bywa utrudnione poprzez fakt dużego podobieństwa pomiędzy objawami pochodzenia organicznego a czynnościowego.

Wszystkim objawom pacjenta próbuje się znaleźć przyczynę organiczną której ”często” nie ma, co prowadzi do tego że różni specjaliści inaczej widzą ten sam problem ( a często specjaliści z tej samej dziedziny stawiają różne diagnozy). Jest to tylko potwierdzeniem jak trudno znaleźć właściwą przyczynę bólu, a co za tym idzie szczegółowe badania i opinie specjalistów danej dziedziny są konieczne aby wykluczyć poważne choroby organiczne (poprzez wykluczenie potwierdzić obecność zmian czynności) oraz ułatwić pracę fizjoterapeucie.

Cierpisz na dolegliwości bólowe w obrębie kręgosłupa, stawów, mięśni, głowy, narządów wewnętrznych?
Lekarz nie może znaleźć obiektywnych przyczyn twoich dolegliwości (masz dobre wyniki badań, zmiany strukturalne które masz nie powinny wywołać twoich dolegliwości)?
Dolegliwości nawracają lub nasilają się z czasem?
Chcesz przygotować się bądź uniknąć operacji?
Jesteś po zabiegu operacyjnym i odczuwasz te same dolegliwości lub pojawiły się nowe?
Jesteś po urazach?
Czujesz , że coś jest nie tak?

Leczenie dolegliwości:

• bólowych kręgosłupa – szyjnego, piersiowego, lędźwiowego -miejscowe, promieniujące, rzutowane, opasujące
    • bólowych stawów – bioder, kolan, skokowych, łokci, nadgarstków(cieśni)
    • po przebytych urazach – kości, więzadeł, mięśni , ścięgien
    • bólowych kończyn górnych – rwa ramienna, bóle: barków, łokci(tenisisty, golfisty) , nadgarstków, dłoni, palców
    • bólowych kończyn dolnych – rwa kulszowa, udowa, bóle : bioder (endoprotezoplastyka, strzelające biodro), kolan(skoczka, biegacza, przyparcie boczne rzepki, uszkodzeniu: ACL,PCL, LCL, MCL), stóp
    • o cechach objawów wegetatywnych zawroty, omdlenia, mdłości, zasłabnięcia, odruchy wymiotne, tinnitus (szumy/piski w uchu)
    • miednicy małej – bolesne miesiączki, ból: jajników, kości ogonowej, krocza, genitaliów
    • brzucha i podbrzusza – zaparcia, wzdęcia, biegunki
    • twarzoczaszki – ból: twarzy, skroni, czoła, żuchwy, szczęki, zębów, dziąseł
    • głowy – migreny, zawroty
    • klatki piersiowej – ból zamostkowy, międzyżebrowy, ostatnich żeber